Stefana asked 10 месеци ago
Poštovana, majka mi je onkološki bolesnik. Ima rak dojke sa metastazom na jetri i na butnoj kosti. Bila je na zračenju butne kosti (koja je gotovo pojedena) i nakon toga ne može više da koristi tu nogu i da se kreće. Pije citostatike i zato često radi analize krvi. Sada je prvi put S-ALP značajno povećan 247 i S-Kreatinin je malo smanjen 57. Svi ostali parametri su dobri i ovo je prvi put posle dve i po godine lečenja da je uvećanje tako značajno. Da li ovo znači oštećenje jetre zbog jakih lekova ili ukazuje na problem kostiju (noga joj je previše otekla) ili je nešto treće i da li treba da pije nešto da smanji S-ALP? Srdačan pozdrav i hvala.

1 Answers
Dr Biljana PetrovicDr Biljana Petrovic answered 10 месеци ago
Postovana  Alkalna fosfataza je enzim koji ukazuje na ostecenje kostiju . Moguc je problem i sa zucnim putevima . Stanje jetre mozete videti preko alt ast ggt jetrinih enzima . Pozdrav