Dugotrajna primena aripiprazola kod deteta sa autizmom
24. jul 2017. · Neuropsihijatrija - Duševni poremećaji
Postovanje. Decak(12godina) Dg F84 neverbalan, poprilicno samostalan, na terapiji je aripiprazolom (5mg) uvece 3 godine. Lek je uveden zbog hiperaktivnosti. Pored njega uzima lamiktal2x50 mg ( poslednji epi pre 3.5 godine). Leci se u Palmoticevoj. Interesuju me posledice od dugotrajne upotrebe ovim antipsihotikom, kao i opravdanost upotrebe istog, ukoliko se zeljeni efekat ( hiperaktivnost) izuzetno malo smanji upotrebom leka. Molim za savet.
Odgovor lekara — dr Jelena Pantović
Poštovani,
Ukoliko smatrate da aripiprazol ne dovodi do željenog efekta, tj smanjenja hiperaktivnosti, potrebno je da se konsultujete sa izabranim lekarom Vašeg deteta i posavetujete se oko promene terapije. Što se tiče neželjenih dejstava samog leka, ona mogu biti nemir, anksioznost, vrtoglavica, tremor, mučnina, povraćanje, umor, retko hipotenzija ili tahikardija ili nizak nivo prolaktina.
Nadam se da sam Vam pomogla.
Srdačan pozdrav!
.
Slična pitanja
- Calixta da li se moze uzimati nakon prekida
- sta je dobro raditi i kako se nositi sta jesti u menopauzi
- Imam 51 godinu .Ostala sam bez posla .Sada moram da izadjem iz zone komfora i napustim sve ,svoj stan ,mali dosadni grad koji volim i odvojim se od porodice. Znam da sam sposobna i znam da Cu se snaci i prilagoditi gde god ....ali svako jutro kada otvorim oci u prvoj sekundi kada se setim da me ceka velika promena mene spopade ogroman strah ,lupanje srca i u glavi najstrašniji misli kako se necu snaci i postanem kukavica i pozelim da odustanem od svega.tako je prvih pola sata do sat....onda se smiri pa se celo prepodne preispitujemo da li to treba da uradim ili radim ovde i posao cistacice ( inače radila sam 20 god u apoteci) samo da sačuvam mir u srcu. Popodne vec imam milion razloga zbog kojih treba da idem dalje pa se cak i radujem i jedva cekam da promenim svoj život ,upoznam nove ljude i povedem dete 17 god.u grad vecih mogućnosti. Uveče legnem normalno spavam ,mirno ali ujutru opet od prve sekunde napad straha....i tako svako jutro...Koci me taj osećaj i taj strah....sta da radim.Jel to normalno...Lek neki mislim da tu ne bi pomogao.Sta vi mislite? Hvala unapred
- Osećam se potišteno i bez volje. Loše spavam.
- Nemam nista od toga ali imam tinejzera u kuci i to je svaki dan borba i vika
- Osećam se potišteno i bez volje. Imam napade panike ili strah. Loše spavam. Ne pijrm nista sem bromazepama jer temizra taita nisu nista pomogle. Probala sam i hipnoterapiju bilo je ok par meseci ali vrscs de
Imate slično pitanje? Postavite ga našim lekarima — besplatno.
Postavite pitanje